Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/infolwowek/ftp/szparag/libraries/cms/application/cms.php on line 464
Szparagi zapiekane z szynką
  • 1pnanoramabiale.png
  • 11panoramapole4.jpg
  • 11panoramapole5.jpg
  • panoramapole2.jpg
  • panoramapole3.jpg
  • pnanoramazielone.png
  • szparag wielkopolski 2.jpg
  • szparag wielkopolski 3.jpg

spaghetti

z zielonymi szparagami

więcej

Spaghetti z szparagiem wielkopolskim

szparagi

zapiekane z szynką

więcej

Szparagi zapiekane z szynką

krem

Szparagowy krem z bazylią

więcej

Szparagowy krem z bazylią

Składniki na 12 porcji szparagów wielkopolskich zapiekanych:

    2 pęczki szparagów wielkopolskich białych i 2 pęczki  zielonych
    200 g szynki
    2 łyżki masła
    200 g żółtego sera
    sól
    cukier

Przygotowanie:

    Szparagi umyj, odetnij obeschnięte końcówki. Białe dodatkowo obierz poniżej główki.
    Jedne i drugie połącz ponownie w pęczki, obwiąż bawełnianą nitką(przy dużej ilości można gotować na leżąco).
    Włóż do wrzątku z dodatkiem soli i cukru. Ugotuj na półmiękko ok 15 minut, dokładnie osącz.
    Szparagi rozłóż płasko na żaroodpornym półmisku.
    Szynkę drobno pokrój, przesmaż na maśle. Żółty ser zetrzyj na tarce.
    Szparagi posyp szynką, a potem serem. Zapiekaj ok. 15 min w temp. 200 st. C (piekarnik: góra-dół).

szparagi to zdrowie

Lifestyle

Szparagi to znany środek leczniczy w schorzeniach układu krążenia. Znajdująca się w ich składzie asparagina obniża ciśnienie tętnicze, rozszerza naczynia krwionośne i usprawnia pracę serca.

Lifestyle

Przeciwutleniacze zawarte w szparagach (rutyna, glutation) korzystnie wpływają na cerę, niszcząc wolne rodniki, a tym samym spowalniając proces starzenia się skóry. Szparagi stymulują pracę nerek, przyspieszają drenaż limfatyczny oraz wydalanie toksyn z organizmu. Dlatego są świetnym środkiem na oczyszczanie organizmu. Ze względu na zawartość puryn nie są zalecane osobom chorującym na dnę moczanową.

Lifestyle

Szparagi zawierają kwas foliowy w dużych ilościach. Zjadając 10 ugotowanych pędów szparagów, zaspokoisz połowę dziennego zapotrzebowania organizmu na kwas foliowy. Jeśli planujesz dziecko lub jesteś w ciąży, uzupełnij dietę o szparagi. Nie utyjesz od nich, a kwas foliowy zapewni prawidłowy rozwój dziecka.